Lots of hair.

Ja nu kommer det lite frisyrbilder! Jag måste faktiskt ge mig själv en klapp på axeln, jag som alltid har sagt till mig själv att jag ALDRIG kommer att bli bättre på hår, men faktiskt så börjar jag tro på övning ger färdighet. Jag ser faktiskt själv att jag blir bättre och bättre. Har ju gett mig fan på det!


Först så tränade vi på clipslockar och clipsvågor, mina vågar blev inte så jätte bra så dom tog jag inte kort på hehe...Men clipslockar är väldigt snyggt och det kan du ha i bla brudfrisyrer, balfrisyrer och helt GAAALNA frisyrer, man kan göra en hel del med dom. Och typiskt för 20-talet var just clipsvågor.

Här var temat modevisning, tuperade frisyrer är väldigt vanligt till modevisningar, så vi skulle göra en väldifgt stor tupering som man skulle tex kunna powernapa och likande i haha! Sedan fick man välja om man ville ha hela håret tuperat eller göra något roligt i luggen.
(Det var inte kul att borsta ut dockorna sen..)


Och siiiist så var det loops med nät i. Tex folk som har lååångt hår, är det ju skit svårt att sätta upp håret i loops så då använder man sig utav nät, och det kan jag inte riktigt förklara hur och ja det sitter en skit stor blomma ivägen för jag kunde inte gömma bort nätet på något bra sätt och så var nätet i en annan färg än håret så det blev sådär haha!

Hahaha kolla Louise på sista bilden i bakgrunden, bredvid kameran, såg det nu ahahah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0