Min utbildning.

Vet inte om jag har berättat om min gymnasieutbildning, men jag tänkte iallafall göra det nu.
Enligt mig så är inte min utbildning som andra vanliga skolor, och man kan defenetivt INTE bli skoltrött enligt mig.
Jag kan berätta hur mitt schema ser ut ut(dom två kommande veckorna)
Måndag o tisdag: Praktik på Makeup store Eskilstuna
Onsdag: Makeup i skolan, just nu är vi inne på sotningar.
Torsdagar: förmidagen Hårträning och sedan idrott.
Fredag: Svenska, engelska o matte på vår "vanliga" skola.

Alltså vår lärare i makeup är utbildad lärare från Makeup Studion och vi får också den utbildningen därifrån. Så man kan säga att vi är jäkligt lyckligt lottade då folk som går den utbildningen betalar kanske 30.000 kr för den och vi får den GRATIS på tre år. Man blir diplomrad utbildad Makeup o hårartist om man klarar diplomeringen från Baggium som är skolans företag eller något sådant, sedan om man vill bli diplomerad från Makeup studion kan man betala och också få den diplomeringen. Men baggiums är gratis.
Så vår utbildning består alltså av PRAKTIK, och man ska ta studenten, och vara redo och klar att gå ut i jobbvärlden.
Det är AWESOME och jag älskar min skola. Detta är allt som jag har drömt om och jag är så glad att jag kom in.
Så alla ni som ska söka gymnasium nu, senare eller någon gång. Om du vill bli Makeup artist och få diplomering, tveka aldrig att prata med folk på Baggium- Praktiska gymnasiet.

Justja, det är inte alla baggium skolor som har turen att få MAkeup studions utbildning, men några har det ocjh vi har också turen för vår lärare kommer därifrån.
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0