A helping hand.


Börjar med att lägga en bas såklart med denna pensel. Jag brukar tvätta den varannan gång som jag använt den. Den är jätte bra. Men jag använder mig av Cream från Make up store. Och deras löspuder Milk.

Varör jag lägger på puder efter är för att jämna ut och se till att basen håller hela dagen.
Efter det lägger jag en såkallad "Stopper", där kan skuggan trilla ner, och sedan ta en puder eller rouge-borste och ta bort utan att förstöra basen med ögonskugga.

Nu har jag lagt på ganska mycket, vilket man ska göra så att inte skuggan går igenom.
Innan jag börjar med skuggan är det viktigt att lägga in primer på locket så det håller en hel dag. Den är också från makeup store och är skit bra. REKOMENDERAR.


Det som är så bra med denna pensel är att man kan gå enda in i ögonvrån!

Pensel är skit bra och jag rekomenderar den om du vill göra en snygg sotning, eller få till det bra med en eyedust skugga.

Och sen tar man bara bort stoppern ungefär såhär så blir du inte lila då (som jag använde på skuggan), på basen.

Nu är det så att jag skulle aldrig använda endast denna skugga eftersom den har lite blåtira-effekt utan skulle dämpa in den med en annan skugga.
Men iallafall det var pensel jag skulle demonstrera lite för och inte en sotning eller whatever så hoppas ni fick in något. Penseln ger en jämn och fin skugga. Kostar 165 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0